Støj fra motorrum når bassen er tændt

Her diskuteres alt hvad der handler om lyd i din Golf II
Slettet bruger
Re: Støj fra motorrum når bassen er tændt

Post by Slettet bruger » 8. May 2009, 20:16

"Hvor god er den stel du har lavet til din bas og forsvinder lyden hvis du kobler
bassen fra og kun bruger de andre højtalere?"


Er bassen koblet fra er lyden der ikke (selvom jeg hører musik på de andre højtalere).
Jeg sørget for at stel kablet ikke er mere end en halv meter og monteret den ved pilen:
[img]http://imageshack.dk/imagesfree/q5f06431.jpg[/img]
Her var der allerede forbundet stel i forvejen.






Rettet af - thjuu - den 8. May 2009 20:17:33

Ulrik_lohse
4. Gear
4. Gear
Posts:472
Joined:24. Dec 2006, 08:30

Re: Støj fra motorrum når bassen er tændt

Post by Ulrik_lohse » 8. May 2009, 20:19

har du kun forstærker på bassen ??

[hr]cand. mek. siden 1999 ;)

Nu med VW Golf 2 igen

Slettet bruger

Re: Støj fra motorrum når bassen er tændt

Post by Slettet bruger » 8. May 2009, 21:00

Ja.

Ulrik_lohse
4. Gear
4. Gear
Posts:472
Joined:24. Dec 2006, 08:30

Re: Støj fra motorrum når bassen er tændt

Post by Ulrik_lohse » 8. May 2009, 21:02

så er det helt sikkert det er generator støj du kan høre i din bas, det kommer fra din bas og ikk ude fra motorrummet af

[hr]cand. mek. siden 1999 ;)

Nu med VW Golf 2 igen

Renow
4. Gear
4. Gear
Posts:418
Joined:12. Jan 2006, 00:21

Re: Støj fra motorrum når bassen er tændt

Post by Renow » 9. May 2009, 04:49

ja som de andre siger det er helt sikkert din generator men du kan jo kontrolere det 110 % hvis du kobler din generator fra og tænder bilen og hvis den så er væk ja så er du 110% sikker har selv haft samme problem du siger du har kørt dine kabler i hver wsin side størm for sig og phone kabler for sig ja fint men du glemmer lige at der er en masse orginale ledninger oppe under dit intromæntbord bla. men det kan også være dsin afspiller min erfdaring siger mig der er forskel på hvor følsomme de er prøv evt at låne en kammerats og se om den gør det samme ved at isære Blaupunkt er meget følsomme overfor det.
kan se du kommer fra freedercia området jeg er fra herning og vil da gerne hjælpe dig med det en dag hvis du kommer forbi herning men ellers kom til træffet i vejle næste weekend der er helt sikkert nogen der gerne vil hjælpe

Rettet af - Renow - den 9. May 2009 04:51:18

Slettet bruger

Re: Støj fra motorrum når bassen er tændt

Post by Slettet bruger » 10. May 2009, 14:53

Jeg var lige ud i bilen og pille lidt, men fik ikke lige prøvet at høre uden generatoren sat til. Jeg prøvede dog noget andet. Jeg tog afspilleren helt ud pillede phonokablet til bassen ud, og trak et nyt ned igennem bilen og henover sæderne. Resultatet blev det samme :/. Stadig den irreterende lyd.

Jeg fik også min far til træde lidt på pedalen imens jeg lå omme bagi. Der kommer den fnidderene lyd af bassen, men det var ikke særlig højt. Kun en brøkdel af det man kan høre fra førersædet.

Så nu er jeg bare endnu mere forvirret :s.


Det traf i Vejle lyder faktisk lidt spændende :P. Kunne godt hænde jeg kiggede forbi ;).

Renow
4. Gear
4. Gear
Posts:418
Joined:12. Jan 2006, 00:21

Re: Støj fra motorrum når bassen er tændt

Post by Renow » 10. May 2009, 15:01

hmm lyder underligt men det kan sku næsten ikke være andet ind generator støj og det er ikke fordi dine phone kabler og størm kabler overlapper hinanden omme bag bassen altså lige ved forstærkeren?

Slettet bruger

Re: Støj fra motorrum når bassen er tændt

Post by Slettet bruger » 10. May 2009, 15:05

Nej, jeg har sørget for at strøm -og phonokablerne er så langt fra hinanden som de kan komme.

k bang
3. Gear
3. Gear
Posts:239
Joined:12. Sep 2005, 17:04
Location:Brørup 6650

Re: Støj fra motorrum når bassen er tændt

Post by k bang » 10. May 2009, 16:56

Det kan måske være stelforbindelsen i dit signalkabel der er gået. Har selv været ude for dette, så kan de høre masser af støj dette kan tjekkes ved at holde en ledning på chassiet af din HU og hentil det ene af signal stikkene.

Slettet bruger

Re: Støj fra motorrum når bassen er tændt

Post by Slettet bruger » 10. May 2009, 18:48

Jeg har lige prøvet med et andet signalkabel : /.

Post Reply