Bilen ryster efter ca 7 km kørsel.

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Post Reply
Nomaden
3. Gear
3. Gear
Posts:252
Joined:2. Jan 2014, 20:55
Bilen ryster efter ca 7 km kørsel.

Post by Nomaden » 6. Jan 2019, 15:52

Golfen er lidt syg kørte på job Torsdag og efter ca 7 km rystede bilen helt vild i rattet jeg holdt ind og så på mine dæk og intet var løs. Kørte til en mekaniker der så alt efter og ingen slør. Jeg hentede bilen igen og da bilen havde kørt ca 15 km rystede den igen. Jeg har skiftet det yderste kardanled højre side da det var ved at være gammel men det hjalp ikke. Tror at det er det inderste led højre der driller. Jeg hørte et højt skral da jeg kørte hjem i går og da en ven kom og hjalp med at fejl søge gjorde den det kun 1 gang på over 30 km. Jeg har købt højre og venstre kardanaksler så håber det er det. Hvad tror i det er?

reserve
5. Gear
5. Gear
Posts:764
Joined:21. Apr 2010, 03:34

Re: Bilen ryster efter ca 7 km kørsel.

Post by reserve » 9. Jan 2019, 20:52

jeg har engang kørt med et defekt kardanled på en drivaksel.
Kørte med det indtil det faldt af (lidt dumt).

Det fik nu ikke bilen til at ryste ret meget når jeg kørte ligeud.


Forhjulsleje, kan give en rysten og summen. (jeg skiftede en del kardanled til ingen nytte inden jeg opdagede det)
Har du mærke på bremseskiver efter en køretur?

Nomaden
3. Gear
3. Gear
Posts:252
Joined:2. Jan 2014, 20:55

Re: Bilen ryster efter ca 7 km kørsel.

Post by Nomaden » 9. Jan 2019, 23:02

Har set på bremser styr kuler, bærkuler, tårn lejer samt hjul lejer. Nu kan man høre at det er drivakselen der er død og der kommer 2 ny på når DHL kommer med dem.

Nomaden
3. Gear
3. Gear
Posts:252
Joined:2. Jan 2014, 20:55

Re: Bilen ryster efter ca 7 km kørsel.

Post by Nomaden » 19. Jan 2019, 13:13

Så fik jeg endelig kardanakslerne efter 1½ uge. Det var DHL og postnord der sørgede for at det tog så lang tid :?: Pakken blev 3 dage i Hamborg og 2 dage i Herning :?: . Normalt går der 3 til 4 dage så er pakken her fra Tyskland. Har skiftet dem og bilen køre som den skal så det var det og fedtet i den højre side var tørt så kulerne blev ikke smurt. Købte SKF og der var ikke fedt med til at smøre de inderste led så vi måtte bruge noget som jeg heldigvis havde ned i min kasse samt det fra den led som jeg skiftede for 14 dage siden.

Post Reply