Rød ramme omkring frontgrillen på GTi

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Post Reply
regins
Frigear
Frigear
Posts:13
Joined:6. Mar 2016, 11:59
Rød ramme omkring frontgrillen på GTi

Post by regins » 5. Jul 2016, 09:36

Hej

Er den røde ramme originalt malet eller er det tape?

Og er der nogen, der ved om den også var på "GT" - altså uden i?

Pft

Regin

Kim B S
3. Gear
3. Gear
Posts:247
Joined:28. Jan 2014, 02:30
Location:Assens ved Mariager.

Re: Rød ramme omkring frontgrillen på GTi

Post by Kim B S » 10. Jul 2016, 01:44

regins wrote:Hej

Er den røde ramme originalt malet eller er det tape?

Og er der nogen, der ved om den også var på "GT" - altså uden i?

Pft

Regin
Hej Regin.
Jeg har lige tjekket billeder i et af mine gamle Bilen Motor & Sport, hvor der er en test af en Golf MK2 !.8 GT, og ja, der er originalt en rød ramme malet omkring kølergitteret, og det er det gitter med 4 løgter, precis som på GTI modellen. Samme gitter høre i øvrigt også til på en Golf 1,6 GTD. ;)
MVH Kim B S.

Mine kørende køretøjer.

Yamaha FS1 DX, Årg. 1976
Yamaha SA Passola, Årg. 1980

Mine Projekter.

Yamaha FS1 K1, Special, Årg. 1978
Yamaha FS1 SS, Årg. 1973
Yamaha SA Passola, Årg. 1980

regins
Frigear
Frigear
Posts:13
Joined:6. Mar 2016, 11:59

Re: Rød ramme omkring frontgrillen på GTi

Post by regins » 10. Jul 2016, 08:56

Hej Kim

Tak for svar. Jeg er ikke 100% sikker på at du har ret:

Image

Hvis billedet ikke virker, kan det findes her: http://regins.dk/Syncro/SyncroGT-LF.jpg

http://regins.dk/Syncro/SyncroGT-LF.jpg

Dette er fra en original salgsbrochure, jeg har klunset (for en mindre formue på eBay.de)

Måske er det fordi bilen er marsrød i sig selv.

Min bil er en Syncro, men da den er født med både fjern- og tåbelygter, har den de store kofangere. Ikke nødvengivis smart for en firehjulstrækker, men sådan er det nu en gang. Jeg er i færd med at føre den helt tilbage til originalstand, dog tilført to ekstra optioner: Recaro kabine og elruder. Vistnok de to eneste optioner, der ikke var "tikket" på den originale ordre. Den har soltag og klimaanlæg (nogen har fjernet kompressoren, men jeg skal komme efter dem, skal jeg). Den har el-spejle og sædevarme. Varme i sprinkler-dyser. Og ABS, men det var standard på Syncro GT. Aktiv-højttalere, som desværre er fjernet, så jeg har købt et andet sæt. Mangler en "Gamma CD" radio, men jeg er lidt for nærig til at give 800€ for noget, der lyder af l*rt. Bilen er også født med alufælge.

Da jeg købte den var den på 15" hjul og med Rally-undervogn. Har selvfølgelig også skaffet den rigtige undervogn, men endnu ikke monteret den.

UdstyrsFreak
Site Admin
Site Admin
Posts:829
Joined:15. Sep 2003, 15:41

Re: Rød ramme omkring frontgrillen på GTi

Post by UdstyrsFreak » 25. Jul 2016, 09:45

Det var kun GTI (8v, 16v og G60) der havde rød kant på frontgrillen. Og iøvrigt altid 4 lygter (dobbeltlygte front)
GT og GTD havde også altid dobbeltlygte front men ALDRIG rød kant.
Der er dog igennem årene blevet produceret mange uoriginale grills, så der fx nu også findes enkeltlygte fronter med rød kant og med eller uden emblem.

Mht til tape eller maling så ser det ikke ud til at være nogen af delene. Ligner mere noget der er trykt/varmet på.
Mvh
Michael Hansen
Golf2.dk - Webmaster

Post Reply