Olietryks indikator

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Post Reply
Ajax
2. Gear
2. Gear
Posts:85
Joined:13. May 2006, 17:37
Olietryks indikator

Post by Ajax » 27. Dec 2014, 00:16

Hej!
Min olielampe blinker konstant når den er kold ved alle omdrejninger. Når den bliver varm går lampen ud ved omdrejninger under 2000, blinker heftigt omkring de 2000 omdrejninger, og blinker over de 2000 omdrejninger.
Hjælp! Hvad kan dette skyldes.
Lars.

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: Olietryks indikator

Post by janlarsen » 27. Dec 2014, 01:22

Det kan jo være at det ret og slæt er fordi den ikke laver olietryk nok :oops:
Det kan også være føleren i motoren, På nogle er der en til lave omdrejn. og en til høje, og nogle kun en.
Den ene er placeret på flangen hvor oliefilteret sidder op i. Den anden i enden af topstykket (højre side når du står foran bilen)nemme og billigt at skifte
Sidst kan det være en dårlig forbindelse/overgang på klemme eller ledning
OBS.
Lad nu hver med at køre i den til du har fundet fejlen eller fået målt olietrykket med et olietryksur . Er der ikke olietryk nok så stoppe turen brat inden længe :oops:
Mvh Jan

Ajax
2. Gear
2. Gear
Posts:85
Joined:13. May 2006, 17:37

Re: Olietryks indikator

Post by Ajax » 28. Dec 2014, 12:19

Hej jan!
Tak for svar, burde nok have stoppet med at køre i den, men har kørt med dette et år nu!!!!
Følerne er skiftet, må hellere tjekke ledningerne.
Lars

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: Olietryks indikator

Post by janlarsen » 28. Dec 2014, 19:31

Et år med tændt advarselslys for olietryk :oops: Det kan da ikke gå for stærkt med at få målt olietrykket på den :roll: lån dig til et mekanisk ur, eller værksteds trykur, der sættes ind i stedet for indikatoren, eller få det gjordt på et værksted, det er peanuts frem for ny motor ;) Er olietrykket ok kan du i ro og mag finde fejlen andensteds
Mvh Jan

Ajax
2. Gear
2. Gear
Posts:85
Joined:13. May 2006, 17:37

Re: Olietryks indikator

Post by Ajax » 28. Dec 2014, 23:59

Hej!
Den er nu grounded til olitryk er tjekket.
Lars.

Michael*
1. Gear
1. Gear
Posts:67
Joined:4. Nov 2010, 09:56

Re: Olietryks indikator

Post by Michael* » 5. Jan 2015, 20:38

... jeg har nyligt haft samme problem efter udskiftning af 8 ventiler og 8 ventilløftere og toppakning samt trykspuling af topstykke og motorblok (rensning for slagger) mm på en VW GOLF II 1.8 GTI Kat 8V 107 HK PF motor... Check første om kablerne til de 2 (0.3 bar (blå motorflangen - på topstykket) og 1.8 bar (hvid) på oliekøleren) olietryks-sensorer er defekte (ledningsbrud) og prøv eventuelt også at "jorde" sensorene... og der er temmeligt sikkert 1.8 bar sensoren som er defekt / gået i udu eller... og især som du beskriver fænomenet og især hvis olietryksindikatoren samtidigt hyler - foruden at lyse rødt... ALARM

Ps) Min PF motor - ECU´en vil f.eks. kun acceptere originale sensorer købt hos VW Danmark - meget andet dur ikke - ECU´en "flipper simpelthen ud".

Se eventuelt flg links : https://www.youtube.com/watch?v=8f2fcbTh5yw + http://www.gowesty.com/library_article.php?id=810 + https://www.vwheritage.com/shop/0569190 ... 0x1-1-pin/ . Hvis du har mulighed for det - da prøv at teste din bils motor på et værksted med et olietryksapparat som ovenfor beskrevet af janlarsen...

Ajax
2. Gear
2. Gear
Posts:85
Joined:13. May 2006, 17:37

Re: Olietryks indikator

Post by Ajax » 25. Feb 2015, 22:49

Hej Allesammen!
Problemerne vil ingen ende tage, jeg ville tjekke de olitryksfølere der sidder på bilen de var forkerte!! 1,8 bar på topstykket 0.3 nede ved oliefilteret.
Da jeg skulle skrue den i ved oliefilteret viste det sig at gevindet er væk i den del hvor også oliefilteret sidder, hvor pokker får jeg fat i en ny?
(Ikke Thansen, de dele der er købt der holder maks 2 år. Vandpumpe, starter og andre dele.)
Brodsgaard

Ajax
2. Gear
2. Gear
Posts:85
Joined:13. May 2006, 17:37

Re: Olietryks indikator

Post by Ajax » 26. Feb 2015, 23:06

hej!
Så blev den sag også fikset, det viste sig at der var kommet forkerte olietryks kontakter på, nu er der 1,8 bar ved oliefilteret og 0,3 på topstykket, så ser det ud til at virke.
Brodsgaard

Post Reply