Tilspændings moment baghjulsleje Golf 2

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Post Reply
Raal
Frigear
Frigear
Posts:2
Joined:10. Aug 2013, 20:03
Tilspændings moment baghjulsleje Golf 2

Post by Raal » 10. Aug 2013, 20:08

Nogen der kender tilspændingsmomentet på baghjulslejet til en Golf 2.? Jeg kender godt den hvor man spænder det til og løsner det lidt igen, men det er ikke helt rigtigt i min verden..!:-)

k bang
3. Gear
3. Gear
Posts:239
Joined:12. Sep 2005, 17:04
Location:Brørup 6650

Re: Tilspændings moment baghjulsleje Golf 2

Post by k bang » 10. Aug 2013, 20:09

Jo det er den helt rigtige måde at spænde denne type leje op på. Det skal være muligt at rykke med skiven bag møtrikken når lejet er spændt op.

Bøg
Site Admin
Site Admin
Posts:4008
Joined:1. Jun 2004, 16:22

Re: Tilspændings moment baghjulsleje Golf 2

Post by Bøg » 10. Aug 2013, 20:22

Sådan et leje skal spændes op så man kan rykke på skiven inde bag møtriken, der er ingen moment til sådan en [:)]

[hr]Mvh.
Kenneth Bøg Pedersen

1990 Golf GL US Spec.
1988 Golf GTI

Raal
Frigear
Frigear
Posts:2
Joined:10. Aug 2013, 20:03

Re: Tilspændings moment baghjulsleje Golf 2

Post by Raal » 10. Aug 2013, 21:00

Okay. Så må jeg lave om i min verden..😊👍 Vidste ikke at man skulle kun rykke skiven bagved lejet. Det var god info at få med. Så giver det mere mening for mig. Jeg har altid fået at vise at man bare skal spænde det til og løsne et halv omgang. Det passer meget godt. Men jeg manglede en måde at se om det var spændt rigtig. Det fik jeg her..!👍 Tak for hurtig svar..

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: Tilspændings moment baghjulsleje Golf 2

Post by janlarsen » 11. Aug 2013, 00:32

Spænd til(ikke vildt og voldsomt) og drej tilbage til du som der er skrevet, lige nøjagtig kan rykke lidt med skiven. Spænder du for hårdt ødelægger den lejet ret hurtigt, er der slør er det for lidt dermed bliver det faktisk ret præcist hvor den Skal være, forhjulene er en hel anden snak men det spurgte du jo ikke om[:D] så det vil jeg holde mig frae[;)]
Mvh Jan

[hr]Mænd bliver ikke for gamle til at lege, men bliver gamle hvis de ikke leger Og husk Learning by doing (:

Post Reply