Sy betræk til din golf

Slettet bruger
Sy betræk til din golf

Post by Slettet bruger » 2. Sep 2007, 19:39

(Der ligger godt nok en guide om dette i forvejen, men jeg er blevet spurgt af flere, så her kommer en fra mig også…)

Guide til at sy nyt betræk til golfen:

1: Bliv gode venner med en symaskine.
2: Køb stof, læder – hvad du end vil have dit betræk i. ( jeg har brugt imiteret læder fra Stof og Stil til 50 kr. pr. meter) OG køb noget ordentlig tråd, enten møbeltråd eller denimtråd!
3: Tag det gamle betræk af sæderne – læg mærke til hvordan det er fastgjort, for du skal efterligne det på det nye betræk! Og sørg for at det ikke bliver ødelagt!
4: Sæt mærker overfor hinanden flere steder ved sømmene, så du kan se hvordan det skal samles igen. 2-3 markeringer i hver søm er passende.
5: Spræt de gamle syninger op, så du har alle delene hver for sig.
6: Sæt dem fast med nåle på det nye stof, og klip delene ud.
7: Overfør mærkerne fra det gamle betræk til de nye dele, og fjern de gamle dele.
8: Sæt delene sammen efter mærkerne, med nåle. 2 af gangen og sy.
9: Sy div. metalbøjler og andet fra det gamle betræk over på det nye (efter markeringer selvfølgelig).
10: Monter det nye betræk præcis som det gamle sad.
11: Tillykke med det nye betræk.

Det er samme procedure der bruges på alle sæder.
Jeg har brugt 4m imiteret læder til forsæderne, bagsædet er ikke syet endnu, men jeg regner med at skulle bruge omtrent det samme til bagsædet!

Kort sagt skal du bare skille det gamle betræk ad, kopiere det og sy det sammen PRÆCIS som det gamle betræk var sat sammen.

Held og lykke med projektet.

Post Reply