Udskiftning af himmel m. soltag

Slettet bruger
Udskiftning af himmel m. soltag

Post by Slettet bruger » 15. Nov 2004, 19:57

Jeg havde selv en kedelig gammel og slidt, hvid himmel i min golf, så jeg indhentede et par tilbud, på en sort himmel. Jeg gav 500 kr for den, komplet med soltag (til GT\'eren)

Start med at give dig god tid, det taget ca. en god dags tid, jeg startede kl. 14 og var færdig kl. 21. med ølpauser og aftensmad.
Det skal lige siges, at jeg er nybegynder på dette område, så jeg prøvede mig frem.
En god idé er, at være mindst to om det, da himlen let kan knække.
Nu er der nok nogle som mener, at det er da en dum fremgangs måde. Det kan godt være, men hvis i gør det på denne måde, bliver det i hvert fald fint.

1) Start med, at afmontere plastdele som berører himlen, Også de sideplastdele som standard højtalerne bag i, sidder i. Bagspejlet afmonteres ved, at presse hårdt ud mod forruden. Håndsvinget afmonteres ved at skrue stjerneskruen af, derefter hiver man bare stille og roligt plastdelen som lyset sidder i af. Husk de tre skruer i solskærmen.

2) Fjern den sorte kant som holder himlen fast til soltags kanten.

3) Hiv stille og roligt himlen ned fra taget, den kan muligvis godt være sat fast med lim nogle steder.

4) Afmonter soltaget (Se billeder, hvordan. De viste skruer skal skrues af, og IKKE andre)

5) Påmonter det nye stof i soltaget (Se billeder, hvordan)

6) Monter soltaget igen, en god idé er, ikke at skrue alle skruerne i, da de skal af igen for, at montere den sorte kant som holder himlen fast ved soltaget.

7) Før nu den nye himmel ind igennem bagklappen, samme vej som den gamle kom ud.

8) Påmonter himlen. Her er det vigtigt, at i er to. En god idé er, at starte med, at ligge himlen på de plastdelen ved B-stolpen og A-stolpen. Start derefter med, at montere de sorte plast knapper i midten af loftet, så undgår i at den knækker.

9) Påmonter alle plast dele igen, sirke dig lige, at alt sidder som det skal.

Nu mangler du sådan set bare, at montere soltags kanten.

10) Dette gøres ved, at bukke himlens kant op over spisen på soltagskanten (se billeder)
Der sidder noget klister noget, som nok skal holder det på plads. Derefter bukker du (i dette tilfælde) den sorte kant over kanten. Her er det nemlig, at det var smart, at du ikke satte alle skruerne i soltaget da det blev monteret. Man bliver nød til, at løfte lidt i selve soltaget for, at kunne komme helt rundt med den sorte kant.

11) Nu er du faktisk færdig og klar til, at vise din smarte nye himmel frem til alle damerne...

God fornøjelse

Post Reply