Montering af g3 speedo i g2 bord

Slettet bruger
Montering af g3 speedo i g2 bord

Post by Slettet bruger » 6. Oct 2003, 19:59

Inden jeg remser op hvordan men kan gøre,så vil jeg lige sige at dette kun kan lade sig gøre hvis man har Central Eletric sikringsboks.
Man starter med at pille selve bordet ud,så skal de 2 beslag som speedo er monteret fast i pilles ud,dem skærer man over,1cm over det U formede hul som speedo hviler i i bunden,de 2 med U hullerne skal bruges senere de 2 andre skal ikke anvendes,men der skal laves 2 nye som limes og skrues fast øverst i bordet,hvilken fason de skal ha kommer helt af sig selv når man står med det.
Så skal rammen lige skrues fast for at få g3speedo til at sidde 100% mens man tilpasser de 2 nye beslag og de 2 nederste fra de gamle beslag,som nok lige skal files lidt til,og de 2 nederste skal skubbes op nede fra ellers kan det ikke lade sig gøre,for g3 speedo er større end g2 speedo.
Når man så har fået lavet beslag og det sidder som det skal,så skal rammen skæres op i begge sidder og så skal man varme plastiken op så man kan udvide det i begge sidder,det gøres bedst med en varmepistol,ellers kan man ikke se hele uret af benzin og vandtemp,men det er selvfølgelig op til den enkelte,men vælger man at skære rammen og udvide den så lukker man revnen med glasfiberspartel og sliber det til og maler det matsort,eller hvad farve man nu kunne tænke sig.
Så skal bordet i igen,og speedo monteret igen,det kan være lidt kringlet at få på plads,men HUSK at de 2 nederste beslag skal skubbes op nedefra og monteres i de samme huller som de sad i,så kan man supplere med arme fra en g3'er de passer lige over,dog skal hullet til Havari lampen lige files til.
Derefter samles det hele igen,dog kan det være lidt svært at få lyskontakten på plads igen hvis man har valgt at udvide rammen,men den kan være der.
Husk at få ledningsnettet og den til gearkassen som styrer g3 speedo elektronisk,selve forbrugsmåleren vil nok ikke komme til at virke"har PT ikke fundet ud af at få den til at virke"men den kan nok også undværes.

Dette var som sagt en guide til hvordan man kan gøre,er der spørgsmål så vil jeg gerne hjælpe på: 62622822 efter kl 18,30

Post Reply