Udskiftning af front instrumentbordet i Golf II

Slettet bruger
Udskiftning af front instrumentbordet i Golf II

Post by Slettet bruger » 1. Jan 1970, 02:00

I denne Guide vil du blive guidet igennem, hvordan du afmontere hele instrumentbordet !
Det er ikke svært men tager lidt tid !

Til at starte med skal du følge guiden om aftagning af rat og rat-armene som du også finder her på golf2.dk. Derefter skal du følge guiden "Udskiftning af instrumentbræt lys". Dette skal gøres fordi du skal have alle ledninger af, ellers kan du ikke få instrumentbordet ud når det er løsnet. Dine instrumenter skal også ud.

Når dette er gjort, så skal de to yderste luftkanalerne af, dette er simpelt nok, først skruer du den øverste skrue ud, den er markeret på billede nr 1.
Hvis du ikke kan komme til skrue den ud kan du dreje luftfordeleren helt ned i 90 grader. Den er hård men tager man fat siger den klonk og drejer ned.

Når den skrue er løsnet så skal de to tapper løsnes, de er markeret på billede nr 2.
Det nemmeste er at stikke en lille skruetrækker ind og vippe dem op en af gangen, imens man hiver udad ! Husk nu at tage luftkanalerne ud i BEGGE sider, eller kan du ikke få instrumentbordet ud !

Når alt dette er gjort skal vi have de to bundhylder af, de er begge sat fast med alm. stjerneskruer, en ude i hver side og 2 eller 3 i toppen, de er begge vist med skrue markeringer på billede nr 3.

Så er det tid til at aftage midterkonsollen, den sidder nu kun i en skrue, den sidder inde under gearstangen. Den plade der sidder over og som sidder sammen med gearstangsmuffen er lige til at vrikke op med en skruetrækker eller lign. Nedenunder ser det ud som på billede nr 4.
Når denne er skruet ud, så er midterkonsollen lige til at hive bagud, har du cigaret tænder, så er der ledninger fra denne, som lige skal afmonteres inden at du kan hive den helt væk.

Når denne er afmonteret skal vi have skruet de skruer af der holder instrumentbordet ! Der er 6 skruer til det i alt, der sidder en i hver side af instrumentbordet som vist på billede nr 5.
Herefter, sidder der 2 i bunden af instrumentbordet, den ene skråt til højre under rattet, og den anden lige under handske rummet, som vist på billede nr 6.
Nu mangler der kun to skruer, så er det hele frit, og de sidder ude i motorrummet, nærmere bestemt den vandrende der er under forruden. På billede nr 7 kan man se den ene skrue, den anden sidder i den anden side ved visker armene og visker motoren, men er nem at komme til med en lille topnøgle med forlænger.

Når disse to er skruet af, så er instrumentbordet frit, og til at hive ud, men man skal hive lidt opad samtidigt, og så afmontere de sidste ledningsclips der sidder diverse steder på instrumentbrættet.. så hiv forsigtigt !!!

God fornøjelse

Post Reply