Montering af Blåt kabinelys i Golf II

Slettet bruger
Montering af Blåt kabinelys i Golf II

Post by Slettet bruger » 1. Jan 1970, 02:00

For at gi min golf II lidt frækt look i kabinen, har jeg købt 2 kolde katoderør, de kan fås i forskellige farver, men jeg valgte at købe dem i blå, fordelen ved kolde katoderør er at de til deres elektronik skal bruge 12V som man jo har i en bil = nem tilslutning. De gir meget lys, + de er ikke så dyre/besværlige som dioder er !
De kan købes forskellige steder i dk, men de er billigst hos Brinck elektronik, de har dem dog ikke på deres hjemmeside, prisen er 133,- pr rør med elektronik. På billede nr 1 ses hvordan de ser ud.

På billede nr 2 ser man så hylden fra pasager siden, den er taget ud, og røret er monteret med 2 stk strips, og elektronikken er placeret, så den ikke sidder i klemme når man sætter hylden på plads, der hvor det sidder på billedet er ikke specielt godt, så jeg rykkede det lidt til venstre, og limede det fast med varmelim istedet. De to strips til røret, skulle jo igennem nogle huller for at sidde fast, så jeg har boret et lille hul i hylden, på hver side af røret i begge ender, dette gav som nogle kunne tænke sig til nogle grimme huller i bunden af hylden, som passageren kunne se, specielt når der kom blåt lys igennem, det kan ses på billede 3.

Det er jo ikke værd at se på i en golf II, så jeg havde udtænkt en løsning som også ser skide godt ud.
Som det ses på billede 4, er hylden nu beklædt med filt, af den type man beklæder subwoofere med, samme omgang fik hylden over ved sikringerne i føresiden, og det ser rigtigt lækkert ud.

På billede nr 5 ser i så resultatet. Det ser rigtigt lækkert ud. Den får +12V fra samme ledning som tænder lyset, så når man tænder bilens lys, så tænder kabinelyset i bunden også !, den nemmeste måde at tage strøm fra den ledning er at tage den oppe ved kabineblæser kontrollen, der er jo lys i den, og den ledning der giver +12V kan man lave en af løber fra.

Post Reply