Lædersæder i din Golf II

Slettet bruger
Lædersæder i din Golf II

Post by Slettet bruger » 1. Jan 1970, 02:00

Hvordan ser dine GTI sæder ud?? Ca. som de er vist på billede nr 1 og 2 ?
Hvis ja så er der her en guide til hvordan du ombetrækker dine sæder. Her i guiden er der brugt læder/nappa, men der kan selvfølgelig også sagtens bruges stof.

Hvis du vil fuldføre projektet med at ombetrække dine sæder med læder…. Så er der nogle ting du lige skal være opmærksom på.

1. Ha’ go’ tid!!! MEGET GO’ TID….. det har taget mig 25-28 timer at lave sæderne.. ikke dermed sagt at det ikke kan gøres hurtigere og beder.
2. Hvis du aldrig har benyttet en symaskine før, bør du nok også overveje om dette projekt er noget for dig.
3. Spar ikke på tråd når du køber det, hverken kvalitet eller meter…. Jeg har brugt 590 m meget stærkt tråd.

Når dette er sagt er det bare at komme i gang…for så kan du lave en læder kabine (sæderne) til 600-700

Start med at finde din lokale saddelmager (auto-polster) eller et andet sted hvor du kan købe nappa (måske din lokale stof handler… og nej vi taler ikke, ham der i den mørke gyde en sen fredag aften) nappa koster ca. 80 – 150 kr meteren, jeg valgte noget til 125 kr meteren… 4 meter kan gøre det.

Nappa er det ”læder” som sidder på sæderne fra original af (ryg-stykket, og siderne), og det kan man købe i løs vægt. Kaldes også for stræk venyl. (tror jeg nok)

Pil så sæderne fra hinanden…. Når man slår første kig på sæderne, vil det inden 1 min. Virke logisk hvordan man piller dem fra hinanden. Derfor ikke mere i denne guide om hvordan det gøres.

På billede nr 3 ses passager sædet pillet fra hinanden, jeg har valgt at bibeholde de originale læder dele.. ( de 3 pile)

(husk lige at mærke stykkerne godt op, inden du begynder at sprætte dem fra hinanden….. så er de MEGET nemmere at sy sammen igen) De forskellige stykker man får ud af sædet syer man så sit nappa på, med det mener jeg at man syger nappa på hvert enkelt stykke stof, og herefter syer man stykkerne sammen efter den opmærkning man startede med at lave.

Nu har man jo også chancen for at rette op på de så velkendte fladtrykte sider. (Se billede nr 4)
Det nemmeste man kan gøre ved skumgummiet. er simpelthen at bytte bundstykkerne når man har sæderne skilt ad, dvs. bytte højre og venstre.
Det jeg har gjort er at jeg har lappet skumgummiet, med nogle rør skåle isolering (de grå man putter omkring sine vandrør) som fås i alle byggemarkeder. Skær rør skålene til, og bind dem på under det originale skumgummi (på det jernrør der sidder på selve stol-ramme) derefter syr man igennem hele skumgummi puden , med meget stærkt sytråd. For illustration af dette se billede nr. 5.

Når alt dette er gjort, så skulle du gerne ende med er resultat der ser ud som på billede nr 6 og 7 !




Post Reply