Clean Hattehylde

Slettet bruger
Clean Hattehylde

Post by Slettet bruger » 29. Mar 2006, 23:48

Lavede lige lidt her idag, ikke noget særligt, men havde købt et sæt 6x9 MDS 69DC - og synes den alm. hattehylde var lidt \"daller\".
Her er hvad jeg har gjort, og det er faktisk blvet godt.

Materialer:
Et stykke krydsfiner/mdf 12mm (ca 1m2)
Spraykontaktlim
Tæppe/filt (tyndt) købte mit hos tæppeland. (156kr for 1x4m)
20mm skruer (20-25 stykker)
Stanley-kniv

Fremgangsmåde:
købte et stykke krydsfiner (12mm) - derefter skar jeg 3 firkanter ud, som passe i de tre fordybninger i hattehylden på oversiden. (Det er en god ide at skære ud i de to plader hvor højtalerne skal sidde inden man montere pladerne). iherefter tog jeg lim og skruer og fastgjorde dem i fordybningerne (her er det vigtigt at de tre stykker træ, flugter hinanden hele vejen over hattehylden, ellers vil man tydeligt kunne se niveau-forskelle på det endelige resultat). herefter tog jeg det tynde tæppe/filt, og skar et stykke på 110cm x 100cm - herefter støvsugede jeg lige hattehylden for evt fnuller og træstykker. nu kommer limningen, tag spraylimen og spray et godt lag på hele overfladen, og læg tæppet/filtet på, så der er lige meget der hænger ud alle steder. tryg det rigtig godt fast, og lad det tørre lidt, vend hattehylden om, og skær til så man kan bukke det resterende ind under hattehylden, her skal der selvfølgelig osse lim på ;-) (for tilpasning af det tæppe/filt, der skal bukkes rundt har jeg ingen mål, men med lidt god fingersnilde er det nu intet problem)
Når det hele er limet fast, vender man bare hattehylden rundt, og skærer ud til højtalerne. Vupti!

Billeder kommer senere af mit færdig projekt, når jeg får taget nogle

Post Reply