Guide til montering af opadrettet nummerpladelys i kofanger

Slettet bruger
Guide til montering af opadrettet nummerpladelys i kofanger

Post by Slettet bruger » 2. Nov 2005, 17:46

Her er en lille guide til, hvis man som jeg, har udspartlet bagklap og synes det ser dumt ud med nummerpladen monteret nede i kofangeren.
Jeg har monteret den på stykket mellem kofangeren og bagklappen. En dag blev jeg så stoppet af en civilbil der mente at det nok var en go ide at få fikset noget lys, hvis jeg ikke ville have en bøde. Så mig i tænkeboks.
Jeg så hvordan det fungerer på ældre Ford modeller, og tænkte sådan.

Jeg kørte ud til en ophugger og fandt nummerpladebelysningen fra en Ford Fiesta.
For at den kan monteres skal der bores et hul i kofangeren på 7 x 3 cm (dog er lidt tilpasning nødvendigt).

Materialer:
- Dremmel eller lignende værktøj (en fil kan bruges hvis man har oceaner af tid).
- Malertape.
- Skriver.
- Lineal.

Først plastrer man en gang malertape på kofangeren, hvor hullet skal være. Det giver mulighed for at tegne samt at lakeringen ikke flosser.
Derefter er det bare at gå igang med sin Dremmel.

Efter hullet var skåret ud og filet til, så skal nummerpladelys\'et også tilpasses lidt.
Den er for lang i højden. Her skar jeg ca en cm af, og så passer den i hullet.
Nu kan den originale fatning ikke bruges, så jeg købte i Silvan en rørformet pære til 12V nummerpladelys.
Strømmen trak jeg fra baglyset, det er nemmest at gøre fra anhængertrækket, hvis man har sådan et. Så er det den hvide ledning (+) og den sorte ledning (-) vi skal have fat i.

På med pæren, og ned med lortet og vupti - nu har du dit eget opadrettede nummerpladelys. Og så ser det ovenikøbet pænt ud :D

Post Reply