Sådan sætter du hvid baggrund i din instrumentering på Golf II

Slettet bruger
Sådan sætter du hvid baggrund i din instrumentering på Golf II

Post by Slettet bruger » 12. Feb 2005, 16:32


NB. Før du starter : Denne guide er kun vejledende, og jeg fraskriver mig et hvert ansvar ved skade på instrumentering eller andet. :-)

Jeg har taget billeder af hele processen med undtagelse af tilpasning af de hvide skiver på computer
Det bedste råd er køb dem færdige ! jeg har også lavet hvid baggrund til temperaturmåler og tankmåler, dette er ikke beskrevet i guiden

Du skal bruge følgende:

1 stk Golf II som du ønsker at modificere
1 sæt. Hvid baggrund til dine instrumenter, jeg har lavet dem selv, men de kan også købes = meget lettere ;-)
1 stjerneskruetrækker
1 ring/gaffel nøgle 7mm eller lille svensknøgle
de næste ting gælder kun hvis du selv har lavet din baggrund

1 saks
1 lille Stanley kniv, eller skalpel
1 laminerings maskine
1 laminerings ark
tape

massere af kaffe og hvis aktuelt smøger ;-)
og en meget rolig hånd, har du være i byen dagen i forvejen så glem det og vent :-P

har du det ? fint så starter vi

billederne 1 til 23 viser hvor du skal fjerne skruer og stik mm.

1 start med at demontere anlæg (billede nr 2)

2 sæt varme vælger mm i midter stilling og træk dem ud. Trin vælger sættes på 0 og hives ud.
Derefter kan afdækning fjernes, men inde du hiver til er der lige stik til lys i varmevælger + omskifter der skal fjernes (denne skubbes opefter og hives derefter ud) (billede nr 3 og 4)

3 Fjern her efter kontakter til lys, tågelys, el bagrude, katastrofe blink + blindpropper mm.
(billede nr 5 og 9 -10)

4 afmonter panelet under instrument bord (billede nr 7 og 8 )

5 pil skruerne ud der holder cover til instrumentering og fjern dette (billederne 11-16)

6 fjern skruerne der holder instrument panel fast , (2 stk) (billede 17 og 18)

7 pil kabel til speedometer af, dette gøres lettes nede fra, (derfor demonterede vi panelet under instrumentbordet) kablet demonteres ved at klemme og trække bagud, det er ikke let og gir nemt skrammer hvis man ikke har prøvet det før (billede nr 19)

8 fjern herefter de 2 stik i bunden af instrumentet, der er et sort til venstre og et hvidt til højre.
Disse 2 trækkes ned efter og kan godt være besværlige at pille af (billede nr 20)

9 nu kan du pille instrumenteringen ud (billede nr 21 og 22)

den lille afdækning der sidder ved sikringer er for i øvrigt ganske fortrinlig til at samle skruer mm i :-) (billede nr 23)
----
tag nu det hele med ind i varmen. (billede nr 24)

selve operationen begynder nu!

1 start med at løsne de 2 hun stik i bunden af instrumentet, dette gøres ved at vippe let op med en lille skruetrækker og skubbe stikkene mod bagsiden af instrumentet (billede nr 25 og 26)

2 demonter nu stik til omdrejningstæller kig godt på det før du hiver det af (billede nr 27)

3 pil soklerne til belysning ud. Der er 3 styk. Som ikke er vist på mine billeder, men 2 i toppen og et ca midt på.

4 fjerne den lille skrue på bagsiden af speedometer (billede nr 28)

5 fjern møtrikkerne på bagsiden af varmevælger (billede nr 29)

6 nu kan du løfte det hele ud med forsigtighed, for der mangler stadig nogle stik (billede nr 30)

7 løsn forsigtig stikket bag på speedometer (billede nr 31) nu kan du løfte plastikprintet af og lægge til side, det skal ikke bruge igen før til sidst.(billede nr 32)

8 anvend en gaffel til at løfte viseren på omdrejningstæller af. Den sidder fast, så vær forsigtig, det kan let gå galt! (billede nr 33) samme teknik anvende på speedometeret

9 fjern herefter de 2 små sorte skruer der holder skiven fast (billede nr 34)

10 kontroller nu at dine hvide skiver passer til de gamle skiver, og tegn en klippe linie, og klip skiverne til (billede nr 35 og 36)

11 jeg har valgt at laminere mine hvide skiver, pga. fugt de klippes herefter ud (billede nr 37 og 38)

så er det tid til kaffe og smøger (billede nr 39)

12 skær huller til trip og km tæller mm, lettest er det hvis du klistre den hvide skive på bagsiden af den originale med tape og skærer gennem hullerne, tag dig god tid til det! (billede nr 40) efter udskæring har jeg lige kørt dem gennem laminerings maskinen igen for at fjerne ”nuller”

13 sæt den hvide skive oven på den originale og skru den fast. På omdrejningstælleren sættes viseren på nul og trykkes fast ganske forsigtigt. Fumler man knækker viseren (billede nr 41) heldigvis kan den lappes med sec. Lim (billede nr 42)

14 når viseren skal sættes på speedometeret, sættes den ud for det lille CAD mærke og trykkes fast. Viseren løftes derefter forsigtigt over den lille stoppind ( billede nr43 og 44) (tak til adeng for denne oplysning :-)

15 nu er du klar til at samle det hele igen (billede nr 45 og 46) får du skruer til overs, både ved samling af instrument og ved samling af det hele, har du sjusket ;-) det anbefales at teste både omdrejningstæller og speedometer inden alt sættes på plads.

16 nu har du fin hvid baggrund i din instrumentering (billede nr 47)


Post Reply