Polering af Alufælge

Slettet bruger
Polering af Alufælge

Post by Slettet bruger » 15. Dec 2004, 12:08

Jeg vil her prøve at fortælle hvordan jeg har poleret mine alufælge og hvad jeg har brugt..
jeg har et sæt RH-AD-CUP 16\" som havde en blankkant engang,men grundet et par kanstensbesøg\"Måske tidligere ejer\" så de ik så godt ud,derfor besluttede jeg at polere den op igen,men endte så med at hele fælget blev poleret..Det er så et stort arbejde ca 30-40 timer pr fælge og en del mindre Hud på fingerne...
1) Start med at pille dækkene og ventilerne af og vask fælget i varmt sæbevand og skyld dem efter..
2) Køb noget der hedder Nitromors + gummihansker+åndedrætsværn og HUSK at der skal være MEGET god ventilation,det er MEGET giftig,,,Glasblæsning kan også bruges,men koster jo en del ,derfor valgte jeg at bruge dette produkt..
3)Når man så har fået den gammle lak af,så skal der slibes,Jeg valgte at starte med Korn 80..Korn 120 kan også bruges som start,men tager så længere tid,da det er ren rå alu man skal slibe ned \" jeg lægger 1 billed af hvordan fælger ser ud inden jeg starter med at slibe og et hvor det er færdigt....
4)når man så har fået alt den gamle maling slebet væk ,går man over til Korn 120 \"startede man på 120 går man bare op til 180..Slib så det ser ensartet ud ,Vær ikke bange for ridserne sandpapiret efterlader ,men slib aldrig RUNDT,kun frem og tilbage op og ned..
5)Når man så har slebet med 180,går man over til 240 og 320 og igen slib så det er ensartet...
6) Så er det tid til 400 og 600 og på samme måde som man hele tiden har gjort
7)Så skal man til at bruge Korn 1200 Vådslibepapir,og pas på der ikke kommer vand i øjene når i sliber ,der slibes igen så det hele er ensartet,nu skulle det gerne begynde at ligne noget...Afvask fælget med rent vand efter brug af vådslibepapiret...
8)Så skal der poleres.Jeg købte et poleresæt ved Prebenz-as.dk til 300,- til brug på en alm boremaskine,det er et Startsætsom indeholder 6 skiver og 3 slags poleremasse,men jeg bestilte en extra 15 cm Bastskive da mine fælge har en bred kant,de skiver der er med i start sætter er kun 10cm,og de kan knapt nå ned hvis kanten er bred...
9) Når man polere med den første \"grove skive\" er det en god ide at vandslibe imellem of afvaske bagefter og så polere \" grov skive\" da det gir en flottere slut finish..
10) Jeg har så også købt 1kg glitter poleremasse + afrensningskridt,da voksen god vil sætte sig ...men syntes det færdige resultsat er godt,jeg har da sparet en masse ,da det koster op til 1500,- pr fælge ved et firma...

Post Reply