Drivaksler

Guides relateret til vedligehold, reparation og tuning af motor
Post Reply
Slettet bruger

Drivaksler

Post by Slettet bruger » 31. Jan 2006, 11:52

Drivakslerne sider monteret med 32mm konisk møtrik, gennem hjulene denne møtrik bør skiftes når den først har været af - i den anden side sider den med 6 imbracco boldte og er lige til at skifte,

Højre side - start med at løsne 32mm mørtiken mens bilen er solidt plantet på jorden, få evt. en til at trykke på bremsen, den er spændt til 265 newton meter (det skal den være)

sørg for at få løsnet drivakslen, for den kan være svær at trække ud af hjulet, når først man er klar til det - brug wd40 (lad være med at ramme bremse dele) og et par slag med hammer

Derefter fjernes de 6 boldte (nogle modeller har en pakdåse inde bag kugleleddet sørg for at den stadig sidder der når det samles igen) og vær obs på at gummimanceterne ikke bliver beskadiet ved hjulet hvor Kugleledet griber fat i hjulet,

Venstre side - det er det samme i venstre side, MEN der er ikke plads til at få den ende med de 6 boldte fri - Der er kun en ting at gøre (flere men denne er det letteste) yderst under bærearmen sider 3 13mm boldte og bunden af kugleleddet ( HVIS DETTE GØRES FORKERT STILLES DER PÅ BILENS CAMPER, OG DET MEDFØRER ØGET SLID PÅ DÆK..) skrug KUN de 2 ydeste af, så hænger hjulet kun i fjeder armen og der er riglig plads til at skifte drivakslen.

når det samles igen
1- Venstre side så er det vigtig at kugleleddet sidder samme sted som før..
2- Vigtigt der skal bruges 60g Højtemp lejefedt til lejet, sørg for at der ikke kommer snavs ind i lejet..




Når 32mm møtrikken spændes så brug nye, og de skal spændes til 265...

Grebtsak



Post Reply