Smalle 15 tommer fælge er fundet.

Her kan du annoncere hvis du har nogle Golf II ting du gerne vil købe
Kim B S
3. Gear
3. Gear
Posts:247
Joined:28. Jan 2014, 02:30
Location:Assens ved Mariager.
Re: Smalle 15 tommer fælge er fundet.

Post by Kim B S » 24. Jan 2015, 18:21

janlarsen wrote:Hva laver jeres kære golfer ude i sne og salt, når i er så ømme over dem :lol: Min står skam inde og hygger sig ;) men den er jo også gammel nok til en klassisk forsikring ;) så det giver sig selv :lol:
Mvh Jan
Hej Jan.
Problemet er at jeg ikke synes at jeg har økonomi til to biler. ;) Jeg havde jo en Volvo 245 Turbo, årg. 1982, som jeg var rigtig glad for, da jeg købte Golfen. Golfen skulle så være min dagligbil, og Volvoen blev også klassisks forsikret, og skulle kun bruges i sommerhalvåret. Men da jeg så havde begge biler at betale udgifter på, blev der ikke råd til at få lavet alt det jeg gerne ville, både på Volvoen, Golfen og mine gamle Yamaha knallerter, som jeg jo også går op i. :lol: Jeg ved også at lige meget hvilket køretøj jeg har, så vil jeg gerne have at den ser rigtig godt ud, og det er vigtigt for mig at det er et gammelt klassisk køretøj, som kan komme med til klassiske træf om sommeren. Så jeg må bare betale hvad det koster at vedligeholde en bil som køre hele året. Heldigvis er jeg ikke afhængig af bilen, da jeg kun har 1100 meter til mit arbejde, så der er ikke længere end man kan gå. ;)
MVH Kim B S.

Mine kørende køretøjer.

Yamaha FS1 DX, Årg. 1976
Yamaha SA Passola, Årg. 1980

Mine Projekter.

Yamaha FS1 K1, Special, Årg. 1978
Yamaha FS1 SS, Årg. 1973
Yamaha SA Passola, Årg. 1980

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: Smalle 15 tommer fælge er fundet.

Post by janlarsen » 24. Jan 2015, 20:51

Jo jo :lol: har selv ud over golfen en Taunus p5 fra 67, en vw type 1 fra 64, og en Kawasaki z1300-6 mc fra 1985, self koster det lidt, men med veteran og klassisk forsikring og når man laver alt selv er det jo ikke dyrere end så mange andre hobbyer eller heftig by gang ;) stort set det eneste fritids halløj jeg bruger penge på, og børnene er fløjet af "reden" :D det er jo priotering! jeg er bestemt heller ikke Rockefeller :lol:
Jeg vil skam også have min hverdagsbil pæn :) fandt en superpæn Volvo s60 fra 04 for 3år siden der kun havde gået 114000km til under 120000kr der har ikke været så meget som en sprungen pære i de 3år og 50000km. kun alm servicering, olieskift og en årlig polering og det klarer jeg selv, den står som ny og skal blive gammel hos mig. Den afløste en Volvo 850 der havde gået 775000km den brugte ikke engang olie :)
Købte en lift for5år siden og den har tjent sig ind mange gange ;) Har købt de gamle billigt og selv fået dem op at ringe i hel original stand og uden omlakering.
Golfen for eks havde kørt som junier sælger bil hvad der var meget populært med gtier i midt 80, til chefens søn, den var sat hen i en lagerbygning efter endt brug og afmeldt. Da jeg fandt den mange år efter gav jeg 3000 for den, boblen gav jeg 9000 for og svejsede ny bund, varmekasser m.m i. De har en rimelig værdi idag :ingen af dem har set et fremmed værksted i min tid :lol:

Mvh Jan

Kim B S
3. Gear
3. Gear
Posts:247
Joined:28. Jan 2014, 02:30
Location:Assens ved Mariager.

Re: Smalle 15 tommer fælge er fundet.

Post by Kim B S » 24. Jan 2015, 22:39

janlarsen wrote:Jo jo :lol: har selv ud over golfen en Taunus p5 fra 67, en vw type 1 fra 64, og en Kawasaki z1300-6 mc fra 1985, self koster det lidt, men med veteran og klassisk forsikring og når man laver alt selv er det jo ikke dyrere end så mange andre hobbyer eller heftig by gang ;) stort set det eneste fritids halløj jeg bruger penge på, og børnene er fløjet af "reden" :D det er jo priotering! jeg er bestemt heller ikke Rockefeller :lol:
Jeg vil skam også have min hverdagsbil pæn :) fandt en superpæn Volvo s60 fra 04 for 3år siden der kun havde gået 114000km til under 120000kr der har ikke været så meget som en sprungen pære i de 3år og 50000km. kun alm servicering, olieskift og en årlig polering og det klarer jeg selv, den står som ny og skal blive gammel hos mig. Den afløste en Volvo 850 der havde gået 775000km den brugte ikke engang olie :)
Købte en lift for5år siden og den har tjent sig ind mange gange ;) Har købt de gamle billigt og selv fået dem op at ringe i hel original stand og uden omlakering.
Golfen for eks havde kørt som junier sælger bil hvad der var meget populært med gtier i midt 80, til chefens søn, den var sat hen i en lagerbygning efter endt brug og afmeldt. Da jeg fandt den mange år efter gav jeg 3000 for den, boblen gav jeg 9000 for og svejsede ny bund, varmekasser m.m i. De har en rimelig værdi idag :ingen af dem har set et fremmed værksted i min tid :lol:

Mvh Jan
Hej Jan.
Det lyder som om du har en meget fin samling køretøjer. :D Jeg må så også indrømme at jeg ikke selv kan lave det hele på min bil, og jeg har kun en åben trægarage til en bil, det vil sige uden port. :roll: Jeg har dog et isoleret værksted på 24 kvarratmeter hvor jeg kan skrue i mine knallerter og renovere modelbiler, (Teknobiler og lignende) som jeg også gør en del i. ;) Men der kan bilen ikke køres ind. :lol:
MVH Kim B S.

Mine kørende køretøjer.

Yamaha FS1 DX, Årg. 1976
Yamaha SA Passola, Årg. 1980

Mine Projekter.

Yamaha FS1 K1, Special, Årg. 1978
Yamaha FS1 SS, Årg. 1973
Yamaha SA Passola, Årg. 1980

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: Smalle 15 tommer fælge er fundet.

Post by janlarsen » 25. Jan 2015, 13:27

Ja det begrænser jo en del hvis man ikke har de rigtige forhold :) og dog! Jeg har altid været mekanisk interesseret og fik min første knallert (Nsu Quikly med 28" hjul :D ) som 10årig(for meget længe siden :lol: )og det lykkedes skam at få skidtet ud at køre ;) var så i mange år som arbejdes dreng hos den lokale Puch forhandler. Kom selv i lære som tømrer men fik bil og ved hjælp af mekanikker kammerater kom jeg i gang i det små med det :)
Det tog endelig fart da jeg efter en skilsmisse kun havde golfen i en periode og ikke råd til værksted. Du ved nøden lærer nøgen kvinde at spinde ;)
Lå i gruset om aftenen med hjælp af donkraft og presenning over bilen og skiftede alt fra forbro til hjullejer, så jeg kunne kører de 45km til arbejde næste morgen :roll: Brugte råd fra venner, golf2, Haynes værkstedsbog, teknisk snilde og en masse tålmodighed "Learning by dooing"
Havde indtil skilmissen eget firma og havde derefter nogle hårde år med god løn,( men som før en he------ masse timer) som først projektleder og derefter lastbilchaufør
Fik så senere muligheden for at købe et ældre hus, med en gammel lastbil garage jeg selv har lavet i stand(30 år som tømrer10år som selvstændig)
Nu er jeg så buschaufør og har tid og plads til at lave alt selv. Man køber mange dele for en værksteds dag ;) ;) ;)
Jeg havde bestemt ikke økonomi til tingene ellers :) Så hvem ved hvad du kan drive det til? :D :D
Må så indrømme at det er blevet rigelig, så taunusen er til salg :D
Golfen, boblen og Kawasakien er jo lige så gode som en opsparing i banken :lol:
Mvh Jan :D

Kim B S
3. Gear
3. Gear
Posts:247
Joined:28. Jan 2014, 02:30
Location:Assens ved Mariager.

Re: Smalle 15 tommer fælge er fundet.

Post by Kim B S » 26. Jan 2015, 01:34

Hej Jan.
Jo, man kan da godt lave noget i indkørslen eller i den åbne garage, og jeg har da også ind i mellem lavet noget på mine biler i gennem tiderne, eksempelvis skiftet udstødning, sandblæsning og maling af mindre dele, malet og rustbeskyttet nye forskærme og monteret dem, (dog nogen som bare skulle skrues på), rep. af vinduesoprul, montering af nye støddæmpere, masser af småreperationer og den slags. ;) Men jeg har ikke helt mod på flere af de store ting som du har gang i, Eksempelvis udskiftning af forbro som du nævner, som jeg også er noget imponeret over at du bare går løs på. :o
En lastbil garage som du har ville være guld, mindre lukket garage kunne måske også gøre det, så man kan være indendørs når noget skal laves. :) Jeg er også rigtig glad for mit knallert-værksted hvor jeg også har en MC-lift, den slags forhold kunne selvfølgelig være lækre at have til bilen også. ;) Men, jeg kan jo heller ikke få alt ved et almindeligt parcelhus. :) Der skal jo også være plads til at bygge, og ikke mindst penge til projektet, og ikke mindst til at vedligeholde det efterfølgene. :roll: Så jeg tror jeg nøjes med det jeg har. ;)

Det er ellers en rigtig flot årgang af boblen du har, jeg foretrækker selvfølgelig dem med skrå forlygter, som de havde op til 1967, din må være den sidste årgang, før sideruderne blev højere, og stolpen ved trækruden er derfor lodret på din, og det er første årgang med den brede overdækning af bagerste nummerplade. :D

Som du kan se her under har jeg en hel del modeller af boblen i et vitrineskab i vores stue. ;)

https://copy.com/Smijdmi3bdJDrW4S
MVH Kim B S.

Mine kørende køretøjer.

Yamaha FS1 DX, Årg. 1976
Yamaha SA Passola, Årg. 1980

Mine Projekter.

Yamaha FS1 K1, Special, Årg. 1978
Yamaha FS1 SS, Årg. 1973
Yamaha SA Passola, Årg. 1980

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: Smalle 15 tommer fælge er fundet.

Post by janlarsen » 26. Jan 2015, 13:07

Man kan jo sagtens klare sig med mindre, for eks. en isoleret lukket garage og så lave en lille smøregrav med en plade over i det daglige. Kan man ikke holde den tør laver man en lille brønd i bunden med en dykpumpe til ca. en tudse :D

Skiftede foreks motor i en diesel ved hjælp af en palle vogn. Væk med forstykket, pallevogn under, frigør motoren og træk den ud :D
som jeg skrev har jeg lavet næsten alt på mine golfer også under såsom forbro, bøsninger, udstødning m.m.m inden jeg fik de forhold jeg har idag, bare ved hjælp af en god fantatasi,(og self sund omtanke) en værkstedsdonkraft(lånte), en pallevogn nogle paller og kraftige træklosser osv :lol:

Mvh Jan

Kim B S
3. Gear
3. Gear
Posts:247
Joined:28. Jan 2014, 02:30
Location:Assens ved Mariager.

Re: Smalle 15 tommer fælge er fundet.

Post by Kim B S » 26. Jan 2015, 16:44

Hej Jan.
Jeg tænker at jeg realistisk set kan forbedre på den eksisterende garage, en ting af gangen. ;)
Jeg vil nok starte med at lave en grav med en plade som låg, som du nævner. ;)
Der efter vil jeg lave sidehængte låger, som vil være nemmest at lave på grund af garagen udformning, så jeg kan lukke ind til garagen.
Så skal jeg have lukket alle sprækker og isoleret.
Der er i forvejen strøm, så der skal nok bare sættes et par ekstra stikkontakter op.
Til sidst skal der laves gibs-indervægge og rustik-loft. ;)
Jeg vil selv kunne lave alt lige untagen det med stikkontakterne, men der har jeg en svoger som er elektrikker.
Så det er nok en realistisk mulighed. ;)
Last edited by Kim B S on 27. Jan 2015, 00:21, edited 1 time in total.
MVH Kim B S.

Mine kørende køretøjer.

Yamaha FS1 DX, Årg. 1976
Yamaha SA Passola, Årg. 1980

Mine Projekter.

Yamaha FS1 K1, Special, Årg. 1978
Yamaha FS1 SS, Årg. 1973
Yamaha SA Passola, Årg. 1980

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: Smalle 15 tommer fælge er fundet.

Post by janlarsen » 26. Jan 2015, 19:31

Det vil du helt sikkert blive rigtig glad for :) og det lyder overkommeligt i mine øre ;) ;) hvis man har et godt sted at stå, får man også meget mere lyst til at tage nye udfordringer med mekanikken :D

Mvh Jan

Kim B S
3. Gear
3. Gear
Posts:247
Joined:28. Jan 2014, 02:30
Location:Assens ved Mariager.

Re: Smalle 15 tommer fælge er fundet.

Post by Kim B S » 27. Jan 2015, 00:53

Hej Jan.
Ja, det burde faktisk kunne lade sig gøre, også til en overkommelig pris. :D Og det kunne da helt sikkert være dejligt at have sit eget lille autoværksted. :D jeg er faktisk efterhånden ret godt kørende med værktøj, fordi jeg længe har samlet til mit knallertværksted, men har da også værkstedsdunkraft, rullebræt og større værktøj mm. som egner sig i det lille autoværksted. :D Ja, jeg er faktisk godt i gang med overvejelserne, og vil lige undersøge mulighederne grundigt og finde de bedste løsninger på hvordan det hele skal laves. :D
MVH Kim B S.

Mine kørende køretøjer.

Yamaha FS1 DX, Årg. 1976
Yamaha SA Passola, Årg. 1980

Mine Projekter.

Yamaha FS1 K1, Special, Årg. 1978
Yamaha FS1 SS, Årg. 1973
Yamaha SA Passola, Årg. 1980

Post Reply