Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner Dato og tid er 19. jun 2018, 10:32

Svar p√• emne  [ 1 indl√¶g ] 
 Eftermontering af speedometer med omdrejnings t√¶ller i Golf2 benzin √•rg. 83-89 
Forfatter besked
Frigear
Frigear

Efter jeg selv spurte en masse andre og ikke fik et svar jeg selv blev klogere af, sprang jeg selv ud i det.
Jeg vil her pr√łve at lave en forst√•elig guide til hvordan du eftermonterer et speedometer med omdrejningst√¶ller i din golf 2 benzin model.
Denne guide er baseret på montering i golf2 årg. 83-89.

1. Afmonter dit gamle speedometer med det analoge ur og kast det ad h til :-)
2. Tag dit nye speedometer med omdrejningst√¶ller som du har hentet fra din lokalle hugger, eller hvor du nu har det fra, og s√¶t de to multistik i for at se om speedometeret passer. G√łr det ikke har du med sikkerhed en Golf 90er model med kun √©t multistik og b√łr derfor k√łre en tur til din lokale hugger og k√łbe et speedometer der passer til din vogn i stedet. Hvis dette er tilf√¶ldet stop da med at l√¶se videre i denne guide da denne ikke l√¶ngere er gyldig i dit tilf√¶lle.
Har du der i mod et speedometer med 2 multistik, ja så gå til punkt 3.
3. Afmonter de to multistik igen og kig på bagsiden af dit speedometer. Bag på printpladen nederst sådan ca under omdrejningstælleren står der kl1 på print pladen. kl1 er det signal din omdrejningstæller har brug for for at kunne vise noget.
Kig p√• benet i multistikket (det hvide) der f√łre end i benet med p√• skriften kl1. Dette kabel skal nu kappes. g√łr det ca 4 cm fra for at du har mulighed for at af isolere ledningen n√•r det omlidt skal splejses sammen med dit kommende ny trukne ledning.
4. Gå nu ud af bilen åben motorhjælmen og kig på tændspolen. på tændspolen finder du kl1. og forbinder nu en ca 2.5 m lang ledning.
5. F√łr nu ledningen in i kabinen dvs. Fra mortorum gennem en gummiprop ( evt. bor et hul ) ind i kabinen og ned til dit multistik du klippede ledningen p√•.
6. Forbind nu den ny trukne ledning med den ledning på multistikket du klippede tidligere. sammel de 2 ledninger med krommuffe eller hvad du nu har lyst til.
7. Sæt de to multistik i dit speedometer med omdrejnings tæller og lav en test start ( tænd motoren ) er alt samlet korrekt burte din omdrejningstæller bevæge sig.
8. Saml hele instrumentbordet ingen og glæd dig over at du har lavet det helt selv :-)

20. apr 2010, 13:34
Vis indl√¶g fra foreg√•ende:  Sorter efter  
Svar p√• emne   [ 1 indl√¶g ]