Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner Dato og tid er 22. feb 2018, 18:58

Svar p√• emne  [ 1 indl√¶g ] 
 Montage af plasma skiver 
Forfatter besked
Montage af Astina.dk plasma-skiver på en Gol2 fra 1983-1991

Pakken indeholder:

Skiver med ledninger og stik
En styring til farvevalg, samt lysstyrke.
Styringen skal bare have 12 s√• k√łrer det.

V√¶rkt√łj:

Skruetrækkersæt, (både torx, lige & stjerne)
Sekundlim
Gas/loddekolbe + tin
Isolertape
12 V slutterelæ

Start med at afmontere rattet
(billede1.), derefter selve indd√¶kningen hvori radio, varmev√¶lger, sat samtlige kontakter sidder i. (afmonter radioen ogs√• selvf√łlgelig.)

Herefter sidder der 2 skruer der holder instrumenteringen fast, de skal af, nu er instrumenteringen l√łs(billede 2), og bagp√• sidder henholdsvis en vaccumslange og speedometerkablet, de skal afmonteres, dette skal g√łres nedefra, s√• man skal afmontere indd√¶kningen nede ved sikringerne.

Når dette er gjort, kan instrumenteringen tages ud(billede3).

Nu begynder fingersnilde arbejdet. Bagp√• instrumenteringen sidder 8 store skruer, de skal af, udover dem sidder der nogle mindre, de skal ogs√• af, der sidder ogs√• et par m√łtrikker der holder de forskellige ure, de skal ogs√• af. Nu kan det hvide plastik tages af rammen, og monteringen af skiverne, kan p√•begyndes, p√• speedometer og omdrejningst√¶ller sidder 2 sm√• skruer, det er nok at afmontere disse (billede 4 ‚Äď 4.1 ‚Äď 4.2), da skiven kan monteres uden afmontering af viserne. Til montering af skiven til varmeindikatoren og benzin/dieselm√•leren, anvendte jeg sekundlim, 2 bittesm√• klatter i kanten, da der ingen skruer er til at fastholde skiven her. For at kunne montere skiven p√• benzin/diesel m√•leren, skal man l√łsne skiven til uret/omdrejningst√¶lleren, herved kan den drejes fra side til side, herved kan man komme til forsigtigt at lime den p√• ogs√•. Efter de fire skiver er monteret, skal man lige huske for god ordens skyld, at afpr√łve skiver, det er jo et lidt stort arbejde at skille det hele ad igen, s√• tilslut dem lige batteriet p√• bilen, eller hvad 12v man nu lige har ved h√•nden. Herefter skal instrumenteringen samles, som det blev skilt ad, og de fire tynde ledninger fra skiverne, f√łres p√• bagsiden af instrumentet. (billede 5.)

Man kan v√¶lge at give skiverne fast str√łm, dvs. man skal huske at slukke for dem, n√•r man slukker bilen, jeg har valgt at montere det ind over k√łre lyset med et ganske almindeligt 12 v slutterel√¶.
Man forbinder skiverne til sluttekontaktens udgang, og giver kontakten en impuls fra k√łrelyset, og en stel.

Jeg har vedlagt nogle billeder af mit færdige projekt, synes selv det er blevet ret godt..

13. mar 2006, 19:42
Vis indl√¶g fra foreg√•ende:  Sorter efter  
Svar p√• emne   [ 1 indl√¶g ]